Overview

한솥도시락은 ‘따끈한 도시락으로 지역사회에 공헌한다’ 라는 기업이념 아래 고객이 건강한 식자재로 가격 이상의 가치를 누릴 수 있도록, 고객의 이익을 최우선으로 삼는 대한민국 대표 테이크아웃 푸드 브랜드입니다. 또한 가맹점, 협력업체의 이익을 최우선으로 고려하는 착한 기업입니다. 한솥도시락 모바일 어플리케이션은 주문 후 매장에서 대기하는 고객의 시간을 절약하도록 사전에 미리 주문하여 고객의 대기시간을 줄이고, 가맹점의 이익을 극대화하기 위한 서비스입니다. 고객들에게 '착한 기업’으로 인정받는 한솥도시락은, ‘가성비가 좋다’는 이전의 브랜드 이미지에서  ‘가격도 착하며 고급스럽게 즐길 수 있는 푸드 브랜드’의 이미지로 브랜드 방향을 성장하고자 했습니다. 이에 따라 새로 구축된 아이덴티티를 사용자 경험과 비주얼 디자인에 담아내고자, ‘Urban Life’라는 디자인 방향성을 정립하여 스타일을 구축했습니다. 또한 오랫동안 사랑받아온 한솥의 오프라인 매장과 일관된 경험을 전달하기 위해 상품 이미지를 강조하는 방향으로 구성했습니다.

새로 개선한 아이덴티티 컬러인 Yellow를 포인트 컬러로 디자인 시스템을 구축했는데, 이는 단순히 비주얼적으로 아이덴티티를 강조하는 것을 넘어서 신규 사용자들도 불편없이 주문할 수 있도록 사용성을 높이는 핵심요소로 사용했습니다. 즉, 사용자가 원하는 상품을 선택한 뒤, ‘Yellow’만 따라오면 손쉽게 주문까지 도달하는 단순하지만 명확한 메시지를 담았습니다.

프로젝트 종료 뒤, 실제 서비스 런칭은 일년가량 뒤에 이뤄졌지만 클라이언트의 명확한 요구사항으로 기획과 디자인까지 일사천리로 진행된 프로젝트였습니다.

Hansot which has a brand philosophy of contributing the local societies with hot meals, is the best take-out food brand in South Korea to make the customer’s benefit a major priority. Moreover, Hansot is a moral company for considering the benefits of their member stores and subcontractors priory to their benefits. Hansot mobile application is an ordering service to save time for the customers and maximize the benefits for the member stores.

Hansot, which is established as an ethical company by the public, had changed its brand identity from ‘Good value for money’ to ‘Decent food at a reasonable price.’ Therefore, we established the design direction of ‘Urban life’ which was embodied new identity in user experience and visual design. We decided to emphasize the product’s photos to deliver consistent experiences in store and mobile. In addition, we established the design system using the yellow from the identity color. Yellow is not only embodying the visual identity but also using as a key factor to improve usability. For instance, users are able to finish the order easily once they choose what to order by following the yellow buttons. It is simple but delivers the clear message whoever use the app.

Launching the application took so long after finishing the project, but the UX process was highly clear and smooth as the client has clear requirements.

Project

Develop Ordering Dosirak Application for Hansot
한솥 모바일 주문 어플리케이션 구축

Client

Hansot (South Korea)

What we did

UX & UI Design

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